Bourg-en-Bresse

Frankrijk, Camping les 12 cols

Eigenlijk heeft elke vakantie er wel een, een min of meer mislukt uitstapje. Wij hadden onze vandaag. Al redelijke bijtijds in de auto naar Bourg-en-Bresse, want het is best een eind weg, zo’n 50 km. Of we het uitgezocht hadden, er was markt….. en niet zo’n kleintje ook en dus heel veel drukte. De ingang naar een parkeergarage voorbij gereden en niet meer bij terug te komen. Dan maar naar het parkeerterrein. Een enorm terrein in de zinderende hitte en geen plekkie te vinden. We gaan dus maar een woonwijk in. De Utrechters weten wat ik bedoel als ik zeg Kanaleneiland…., Maar goed, we hadden een plekje. Na wat rondvragen de toerist information gevonden. Gewapend met een brochure in het Nederlands, voor een stadswandeling door en langs het oude centrum, op pad. Van de beschrijvingen, straatnamen en het kaartje deugde werkelijk niets. Keer op keer van de route, bloedje heet, zoeken, kijken, vragen……Aaaah, we geven het op. Na een kop koffie en een broodje gauw terug naar de camping en het verlokkelijke zwembad. Geen moed meer om de zoektocht naar het Monastère Royal de Brou aan te gaan. Schijnt erg mooi te zijn, maar wij zullen het nooit weten. De stad is wat ons betreft dus geen aanrader……of ligt het gewoon aan mij en had ik mijn dag niet?