Oeschinensee

Zwitserland, Oeschinenmeer

Vanmorgen bij het opstaan merkten we dat het vannacht gesneeuwd had en dat het nog steeds een beetje sneeuwde. Na het ontbijt richting gondel Oeschinenesee. In het dorp bij de bakker voor, werden weer van die heerlijke koekjes gebakken, brädseli, dus hebben we maar een zakje meegenomen voor onderweg. Bij de gondel zagen we dat het precies o graden was. Boven hebben we eerst koffie gedronken en daarna zijn we gaan lopen richting Oeschinensee. We wilden dit keer via de lage route heen en de hoge route terug. Natuurlijk zijn we fout gelopen, we zijn via een skipiste omhoog gegaan en moesten via een heel steil stukje ook weer naar beneden. Dat gaf de nodige hilariteit. Gelukkig kwamen we toch weer uit bij het restaurant aan de Oeschinensee, waar we weer heerlijk hebben geluncht. Via de kortste route zijn we weer terug gelopen en we waren net op tijd om de nostalgische telemarkskieërs te zien. Het was ook maar goed dat we terug waren want we zagen het binnen een paar minuten dichttrekken naar een zicht van hooguit 20 -25 meter. Meteen met de gondel naar beneden en door naar het hotel. We waren om 14.45 uur in het hotel dus tijd genoeg voor een welverdiend middagdutje. Uiteindelijk heeft het de hele dag gesneeuwd, soms heel zachtjes en soms sneeuwde het even stevig door. Het was in ieder geval genieten.

Heerlijk om weer te lezen……