Gele Ford Mustang GT

Verenigde Staten, Woodhead Park

Dat heb je ervan, vroeg naar bed is lekker, maar dan ben je ook waanzinnig vroeg wakker. Zal toch niet Trix d’r ritme overnemen? Hoop het niet. Nou ja, dan maar lekker in het zonnetje ontbijten. In het plaatsje Joseph, vernoemd naar een Indiaanse Chief, getankt bij de Chevron. Twee man sterk hielp ons bij het tanken, voorruit schoonmaken en afrekenen. Een fooi zijn ze daar kennelijk niet gewend, want ze kwamen uitgebreid bedanken voor die paar dollar, “I wish you move to Joseph, you’re awesome”. Als “beloning” kreeg ik een kraskaart waarmee ik met 100% zekerheid een auto ga winnen, m’n tweede al deze vakantie. Ik hoop nu op een gele Ford Mustang GT, want bij de Whalewatch heb ik al een of andere Hybrid gewonnen. Hoef alleen nog maar even op internet te kijken waar ik m’n auto kan ophalen. Goed, verder maar weer. Even langs de deze ochtend totaal verlaten Rodeo en op speciaal aanraden van de twee heel aardige dames van de Visitors Information even bij Lake Joseph gekeken. Een vrij gewoon en behoorlijk waterig meer, maar volgens de dames the tourist attraction of the entire county. Mooie omgeving, dat wel. En later lazen we in de informatie dat we daar ook het graf van Chief Joseph hadden moeten bezoeken. Gemist dus, volgende keer dan maar. Bij twee héle echte cowboys de weg gevraagd naar Hell’s Canyon. Ze stonden al te wijzen nog vóór wij de vraag ook maar konden stellen……”drive back, to the right, up that hill and than take the next right” En vervolgens met een grijns van oor tot oor “Everybody goes wrong at this point, so you’re no exception” Even poseren voor de foto en hup weer aan het werk, het vaccineren van de kalveren. Op het uitkijkpunt, waar je een groot deel van de Canyon overziet, liet het zonnetje het wat afweten. Later zelfs enige regen, maar wat een fantastisch uitzicht. De campground die we hadden uitgezocht, laatste op deze route, bleek als enige gesloten. Eerdere campgrounds waar we langs waren gekomen, waren wel gewoon open, maar om nou 20 mile terug te gaan rijden. We staan nu net over de grens in Idaho bij een stuwmeer. Ook mooi. Blijkt een enorm uitgestrekte campground te zijn met vele honderden plekken. Er zijn slechts wat vakantie vierende oude van dagen en wat vissers met roeibootjes én natuurlijk de plaatselijke Sheriff, die hier zijn vaste standplaats heeft. Helaas geen internet…….m’n gele Ford Mustang GT moet nog maar even wachten.