Hannigbahn, Saas Fee

Zwitserland, Hannig

Gelukkig vandaag weer prachtig weer. Met de zonnebril al vroeg op de neus weer per bus naar Saas Fee getogen. Vanuit de bus rechtstreeks door naar de gondel van de Hannigbaan. Boven aangekomen waren we hard aan koffie toe. De Apfelstrudel mit vanillesauce paste uitstekend in het menu, want wie hard werkt, moet goed eten. Om een uur of 11 zijn we aan de afdaling naar Saas Fee begonnen. Onderweg bij Restaurant Alpenblick – what’s in a name – van het schitterende uitzicht én de lunch genoten. Tijdens het indrinken voor het diner bleek Rob zich niet helemaal lekker te voelen. Hij ging ook niet mee voor het diner. Freddie en Katja hebben het plan opgevat om de bovenste verdieping komend voorjaar aan een stevige verbouwing te onderwerpen. Voor Rob en Ottoline reden om hun kamer maar vast een voorproefje te geven van wat komen gaat. De bedden zijn verhuisd naar onder het schuine dak, waardoor de rest van de kamer nu met gemak kan doorgaan voor een balzaal. Die verbouwing is overigens geen slecht idee, want de badkamers zijn wel heel erg klein. De douche is zo klein dat als je je zeep laat vallen, je deze echt niet meer kan oprapen. Nou hebben we daar door al het lekkere eten ook wel weer een oplossing voor gevonden, maar toch…….. Inmiddels zijn we zover dat de zeep simpelweg niet meer kán vallen.