Buitje

Canada, Dutch's Camp Ground

Vandaag ging het van Kinbaset Lake Resort naar Vernon. Een schitterende rit door een wisselend landschap. De bergen van de Rockies hebben voorlopig achter ons gelaten. Onderweg lekker in het zonnetje koffie gedronken en geluncht. Het was warm, zo’n 25 graden. Maar onderweg ook onze eerste en, hopelijk laatste regenbuitje. Stelde weinig voor, lekker buitje tegen het stof zullen we maar zeggen. Inmiddels zijn we aangekomen op een andere camping dan we in een boekje hadden uitgezocht. Deze heet Dutch’s Campground, klinkt goed, was ooit van een Nederlander, maar is sindsdien al acht keer in andere handen overgegaan. De oorspronkelijke camping uit het boekje had veel weg van een autosloperij; men was duidelijk nog niet helemaal klaar voor het seizoen. We staan nu in een regen van zaadvlindertjes uit de bomen. Het voorjaar is ook hier begonnen, ze komen met miljarden tegelijk naar beneden. En we staan langs een snel stromend riviertje met heuse race eenden. Komen echt met een noodgang voorbij. De stroomversnellingen nemen ze zijwaarts. Canada is een land vol verrassingen. We houden het lekker kort voor vandaag. Er moet gegeten worden, gebakken aardappeltjes met sla (jaja!) en een halve gebakken koe. Komt wel goed dus.