D-Day

Nieuw-Zeeland, Camp Waipu Cove

Vandaag is de grote dag. We gaan onze camper ophalen. Lekker vroeg op ook. Het begon net een beetje licht te worden en de klok gaf 05.00 uur aan. Naast mij een hoop gemompel, maar ik was klaar wakker. En “velen” met mij. Aan de overkant waren de eerste hardlopers de trappen van de parkeergarage aan het teisteren. Een hele groep, waarschijnlijk allemaal werknemers van PriceWaterhouseCoopers, want daar liep de hele bende hijgend en nat bezweet naar binnen. Effe douche en dan lekker aan het werk, jongens wat een genot. Goed, maar voor alles eerst ontbijt. Ik had het er gisteren al over, niet te versmaden. Gebakken eitjes, sunny side up, toast, spek, vers fruit, lekkere zoete dingetjes met smurrie, kortom perfect! Om stipt 09.00 uur stond het shuttle busje voor de deur, om ons naar het verhuurbedrijf te brengen. Onze chauffeur kwam van de Cook Island, een topisch zwemparadijs middenin de Pacific. Vlotte babbelaar, maar het nieuw zeelands accent is toch wel even wennen. Op het eerste gehoor heeft het vrij weinig met engels te maken, maar ja, wat wil je, je bent hier niet eens meer “down under”. Dit is meer het underste down, NZ ligt namelijk nog net even iets verder. Beetje sullig uiterlijk, die camper van ons. Heel wat anders dan dat stoere ding in Canada. Maar van binnen is ie echt heel erg mooi en comfortabel en….gloedje nieuw!!. Alleen de vaatwasser ontbreekt, zeg maar. En rijden als de brandweer, een dikke diesel, handgeschakeld (!!, ja, mag je even over nadenken) en het stuur aan de verkeerde kant. Na zo’n 200 km rijden staan we nu – schadevrij – in Waipu Cove, aan de noord-oostkant van het Noorder-eiland. Aardige camping, met op de achtergrond het geluid van ’s werelds grootste golfslagbad. Lekker, VAKANTIE.