Een vijfsterren, viergangen menu

Frankrijk, Camping de Peyroche

Voor vandaag staat Aubenas op de planning. Een prachtige, maar erg bochtige weg. Voor ons een Belgische camper, daarachter een Nederlandse auto en daar tussendoor een tamelijk irritant scootertje. Inhalen, ingehaald worden, slingeren en geen afstand houden. Hét recept voor brokken zou je zeggen…… en dat klopte. Op een kruising staat de camper even stil om linksaf te slaan, wij willen naar rechts. Naast ons een stevige klap en jawel, de scooter klapt achterop de camper. Schade aan de plastic bumper van de camper, de scooter had waarschijnlijk niets. Het ding hing al van ducktape aan elkaar. Gelukkig geen gewonden. Voor alle zekerheid hebben wij onze gegevens maar bij onze Belgische vrienden achtergelaten, want de Franse scooterrijder was niet erg onder de indruk en leek maar één belang te hebben, zo snel mogelijk naar huis om de inhoud van z’n koeltas in de vriezer te krijgen. Zonder verdere brokken Aubenas bereikt. Hoogste tijd voor koffie op een zonnig terrasje aan een gezellig pleintje. De stad wat door geslenterd en via een fraaie route weer terug naar de camping. Het diner bleef nog even een verrassing, want we waren uitgenodigd door Peter en Coby. Een vijfsterren, viergangen menu en alles in de Franse traditie. Peter blijkt niet alleen francofiel maar ook een uitstekende kok te zijn. We hebben genoten van de gastvrijheid en een heerlijk maal !