Shoppen

Verenigde Staten, Tulalip

Een drukke eerste dag. Vandaag hadden we een “losse auto” tot onze beschikking, nou ja gewoon gehuurd dus. Vanochtend om 08:00 uur opgehaald bij het verhuurbedrijf hier 500 mtr. verderop in het havengebied. Begon al meteen lekker, in plaats van de gehuurde Chevrolet Impala (?) een upgrade naar een Ford Edge. Een vette SUV vierwieldrive. Supermooi ding en ook zo lekker zuinig, gemiddeld één op een emmer. Op naar de grens, uurtje in de rij voor de customs en daarna nog een uurtje om een tourist waiver te “mogen” kopen á $ 6,–. Via de koffie naar een enorm outletcentre. Je weet niet wat je ziet, alle grote merken zijn vertegenwoordigd, van Ralph Lauren, Tommy Hilfigger tot Zeeman. Woest geshopt dus en nog leuk geslaagd voor de kleinkids bij Osh Kosh. Onderweg trouwens ook nog een aanrijding gehad met………een duif. Hij of zij heeft het niet overleefd, tenminste te oordelen aan de verenwolk die we achterlieten, de dof grijze vlekken op de bumper en de verenpracht in de luchtinlaat van de grille. Zonde toch van zo’n mooi beest, maar ik was wel blij dat het een duif was en geen eland of zo. Vanavond nog even naar Stanley Park geweest, hier vlak bij en met een geweldig uitzicht over de haven en de skyline van Vancouver. Oja, er staat ook nog een prachtige verzameling van totempalen. Daarna een hapje gegeten bij The Steamworks in Gastown, de historische wijk waar wij vlakbij zitten. Morgenochtend komt Fraserway ons tussen 07:30 en 08:00 uur ophalen. Mogen we ons huis op wielen in ontvangst gaan nemen. Wekker op 06:00 uur. Pfffff, gauw nog even een tukkie doen.