Nat pak

Verenigde Staten, Thousand Trails Leavenworth

Onze RV vertoont toch wel wat mankementjes. Vanochtend viel er een slotje uit een kastdeur. En dan is het toch wel handig om in een druk gebied te staan. Tegenover de camping zit een RV winkel. Even de straat oversteken en voor $ 4,38 een nieuw slotje gehaald. Met de standaard schroevendraaier uit onze RV even gemonteerd en we konden op pad. Gisteren, aan boord van de Sea Explorer 3 kregen we de tip om Highway 2 naar het oosten te nemen. Dat zou een mooie route zijn door Snoqualmie National Forrest. Dat advies hebben we natuurlijk opgevolgd. En inderdaad een prachtige route en die highway blijkt in ons geval gelukkig gewoon een tweebaansweg te zijn. Bij Deception Falls, een tamelijk woeste waterval, geluncht en op een smal bruggetje boven de falls en passant ook nog even een nat pak gehaald. Kon net niet op tijd wegkomen voor een plotselinge golf……. nou ja, gelukkig is het weer schitterend warm weer. Zo weer droog dus. Inmiddels zijn we op Tumwater Campground aangekomen. We houden het voor vandaag, mede gezien het mooie weer, voor gezien. We hebben maar zo’n 130 km afgelegd. Wederom een fraaie natuur camping waar je je buren niet eens kunt zien, wat een verademing na gisteren. Horen wel overigens. Onze buurman heeft zich een deel van de middag bezig gehouden met het hout voor zijn kampvuur van vanavond. Man, wat een gehak, en het is niets eens woensdag. In het bos naast ons zit een heel apart klinkende vogel. Hij produceert een geluid dat klinkt alsof ie door 3,5 meter electriciteitspijp fluit. Heb ‘m helaas nog niet gezien en dat is natuurlijk best raar, want met 3,5 meter pijp zou je toch denken…….. Bij de caravan van onze host, een ouder echtpaar in keurig kaki met groen uniform van de forresters, een hummingbird (kolibrie) gezien. En een bloedende Robin. Bij ons is dat volgens mij een roodborstje, maar dit zag er toch heel anders uit.