Inwood Lake

Canada, Ontario

Na Britisch Columbia, Alberta, Saskatchewan en Manitoba zitten we nu in Ontario, in Upsala. Inwood Park, waar we nu staan, is een fraaie natuur camping waar je via selfregistration een plek zoekt. Moederziel alleen, maar wel erg mooi aan een meer. In het meertje achter ons heb ik een bever burcht ontdekt. Na enig wachten ook de bijbehorende bevers kunnen filmen en fotograferen!!! Niet gek voor een stadsjochie, toch? De Trans Canada Highway, waar we nu al dagen op zitten, is hier slechts twee baans, maar wel van veel betere kwaliteit. Het onderhoud is dan ook in handen van Volker Stevin. Van het barre prairie landschap zijn we inmiddels overgeschakeld op een eerst glooiend- en later bergachtig landschap, met eindeloos veel poelen, meertjes en meren. Hiermee is het belangrijke vraagstuk van de afgelopen dagen – dat van de speedboten – ook opgelost. We hopen morgen in de buurt van Sault St. Marie te komen, bijna 900 km. verderop. Vroeg op dus, want we schieten niet erg op.