Spannend

Verenigde Staten, Mountain Home Self Storage

Om de oorspronkelijke sfeer van het land nog beter te proeven – 150 jaar geleden was hier nog helemaal niets dan pure wildernis en wat indianen – besloten we een short-cut te nemen naar Stanley Park. Een park dat oorspronkelijk niet op onze route lag maar volgens insiders zeer de moeite waard. De weg leidde via Indian Valley. We wisten dat halverwege de route van zo’n 80 mijl het asfalt zou ophouden. Aanvankelijk ging het goed, een mooie brede grindweg. Later kwam er steeds minder grind op de weg te liggen en werd het smaller. Uiteindelijk eindigde het in een soort twee sporen bospad dat ook steeds modderiger werd. De short was dus echt …….. Om verdere problemen te voorkomen – onze RV gleed steeds vaker over het pad en de wielen begonnen te slippen – toch maar besloten om, met nog zo’n 15 mijl voor de boeg, het hele eind weer terug te gaan. Bij het dumpstation van de plaatselijk RV club in Cambridge alle modder maar even afgespoeld, want het ding zag er niet meer uit. De modder zat zo ongeveer op het dak. Verder maar de snelweg genomen en we laten Stanley maar voor wat het is. We zitten nu op een prachtige luxe camping in Mountain Home, Idaho. De campingbaas, een goedlachse, zich in een golfkarretje over de camping verplaatsende levensgenieter, leidde ons naar plek 28. Dat was makkelijk voor Trix want dan stonden we lekker dicht bij de Laundry ruimte. Verplicht dus ook even een paar wasjes gedraaid, is alles weer lekker schoon. Onderweg naar onze plek wees hij ons op “Shorty”, een velduiltje dat z’n nest in de grond uitgraaft. Mooie foto’s gemaakt. Tot slot nog even een praatje gemaakt met onze buurman. Met zijn 74 jaar kwam hij net terug van een ritje op z’n nieuwe BMW F650 GS. Thuis in Chili had ie ook nog een R850R, maar die was te groot om in z’n trailer (soort caravan) mee te nemen. Hij was van Duitse afkomst, maar een vorige generatie had het “Von” van z’n achternaam weggelaten. Nu was het nog slechts Armold (of zoiets). Aardige vent, had vroeger voor de overheid gewerkt en kende zowat elke Amerikaanse ambassade ter wereld. “Yeah, I’ve been in The Hage, nice town, but I liked Munich even better, that’s where they build these BMW’s”. Een mooi slot van een toch wel spannende dag.