Upside down!!!

Frankrijk, Camping les 12 cols

Al vroeg op, we gaan vandaag verkassen in de richting van Geneve. Toen we tegen negenen de camping verlieten nog even gezwaaid naar Peter en Coby, twee slaperige koppies achter een snel weggeschoven gordijntje 😉 We staan nu op een camping in Hautville-Lompnes, dezelfde als R&O vorige week hebben gestaan. De camping is bijna on-Frans te noemen en bestaat pas 4 jaar. De eigenaren, een heel vriendelijk echtpaar, verwelkomden ons allervriendelijkst. Gewoontegetrouw blijf ik bij de auto en Trix meldt zich in het kantoor. Direct kwam de eigenaar naar buiten en ging letterlijk op de knieën. Ik dacht nog even “een huwelijks aanzoek?”, maar nee. Wijzend naar de nok van het gebouw kwam er met een dik frans accent: “I’m so sorry, i’ve made a big mistake, the Dutch flag up there is upside down” en inderdaad het was blauw, wit, rood. Even later in het gesprek bleek dat “een andere Nederlandse gast” ze daar vorige week ook al op had gewezen, maar er was steeds teveel wind geweest om de ladder op te gaan. Die Nederlandse gast van vorige week bleek Rob te zijn geweest. Het is hier knap warm, zo’n 35°C, maar gelukkig staat er wat wind.