Hyawatha

Verenigde Staten, Two Medicine Campground

Langzaam begin ik er aan te wennen – hoewel – de wekker op half zeven. Vanochtend was het natuurlijk weer raak. In de praktijk betekent dit overigens dat ik tot zeven uur kan blijven liggen. Eerst moet het water opwarmen, dan gaat Trix douchen en daarna ben ik pas aan de beurt. Vanochtend lieten wij voor het eerst in weken onze RV achter op een camping. Wij zijn met onze Subaru naar de westkant van Glacier gereden. Een rit van zo’n 280 km om vervolgens ongeveer 23 km Glacier echt ín te kunnen rijden. Lijkt van de gekke, maar is het toch niet echt. Tjonge, wat is het daar mooi. Én we hadden voor de verandering een stralend zonnige dag. Puur genieten dus. Geldt ook voor de twee (!!) ijsjes die we vandaag hebben weg gewerkt en de rit naar de andere kant van het park. Ook die was namelijk al fors de moeite waard. Behalve een paar klimgeiten hebben we vandaag overigens weinig beesten gezien. Zal wel komen door de berenbel aan de rugzak. Dat ding kondigt onze komst ruim van te voren bij eventueel in de buurt rondhangende dieren aan. Is voor de veiligheid, maar de consequentie is natuurlijk wel dat je niets ziet. De Subaru heeft zich danig van z’n taak gekweten, al duurde het even voor we ontdekten hoe de automatische versnelling van het ding werkte. Je kunt er volautomatisch of sequentieel (ik geloof dat het zo heet) mee schakelen. Lekkere hoge instap, maar uiteindelijk lig je er toch zowat in. Komt door de grote grondspeling en de lage plaatsing van de stoelen. Het apparaat heeft een dubbele uitlaat, zal dus wel een zes-cilinder zijn. Power genoeg in elk geval en weinig herrie. Tot zover onze autotest voor vandaag. Bijna terug op de camping zagen we een hele oude pick-up in de kant van de weg, volgeladen met bundels kampvuur hout en een zwaar overjarige Black Foot Hyawatha. Voor $ 10,– kreeg ik twee grote bundels van hem mee. “Thank you sir, enjoy your campfire”. Vanavond fikkie stoken tegen de muggen. En morgen natuurlijk de oostkant van het park. Extra vroeg op want de auto moet om 16.00 uur worden terug bezorgd bij zijn baas.