Banks Peninsula

Nieuw-Zeeland, Akaroa TOP 10 Holiday Park

Voor de verandering zijn we vanochtend maar eens begonnen met een stevige wandeling. Vanaf de camping eerst 8 km over een verschrikkelijk stoffige grindweg de Tasman Valley in. Vanaf de public shelter, een publiek schuilhok dus, begon de wandeling naar de Tasman Glacier. Onderweg nog even de Blue Lakes aangedaan. Die meertjes heten waarschijnlijk zo omdat ze hartstikke groen zijn. Uiteraard weer een schitterend uitzicht over de gletsjer en het gletsjermeer met daarin rond dobberende “ijsklontjes”. Toen we weer terug waren bij de camper en in het zonnetje lekker aan de koffie zaten, bleek hoeveel mazzel we hadden gehad. De ene na de andere touringcar met Japanners werd gedropt voor de klim van een uur. Met pijn in ons hart hebben we het Mount Cook gebied vervolgens verlaten om in de richting van Christchurch te gaan. Onderweg nog wat foto’s gemaakt van o.a. Lake Pukaki, wat door uit de bergen meegevoerde mineralen een heel raar kleurtje blauw heeft opgelopen. Het laatste deel van de middag heeft vooral in het teken gestaan van “even doortrappen”. Er waren namelijk geen campings en dus moesten we steeds weer even verder. Op de wegenkaart stonden ze wel aangegeven, maar in werkelijkheid bleken ze er niet te zijn of direct naast de snelweg te liggen. We zijn nu net aangekomen in Akaroa, op Banks Peninsula, met vanaf ons plekkie een prachtig uitzicht over Akaroa Harbour. Jammer alleen dat het zonnetje ons vanaf een uur of drie in de steek heeft gelaten. Best wel weer een druk dagje dus en ook nog 421 km gereden. We zijn toe aan een goed glas wijn. Proost!!