Gorges de la Nesque

Frankrijk, Camping les Verguettes****

Vandaag staat er een wandeling van zo’n 11 km door de Gorges de la Nesque op het programma, maar eerst de plaatselijke weekmarkt in Sault. Heel gezellige markt met de vreemdste zaken op de kraam. Verse kruiden, olijven, allerlei verse kaasjes, maar ook extreem landbouwgif en rattenvallen! Koffie op een terrasje in het lommerrijke centrum. De plaatselijke troubadour met baard, hoed en gitaar zorgde voor de muzikale omlijsting. Jaren zestig- en zeventig. De Beatles, “a horse with no name”, kortom een repertoire geheel aangepast aan het publiek. De gemiddelde leeftijd van de in dit seizoen vakantie vierende toerist is fors. Na de koffie naar de Gorges. Een wandeling over een smal pad met heel veel losse stenen en af en toe een klimmetje. In principe goed te doen, maar dan heb je wel goed materiaal nodig. En dat bleek ik niet te hebben. Na zo’n 3,5 km hing de volledige rubberzool van mijn wandelschoen alleen nog aan de neuspunt vast. Het stuk rubber maar losgesneden en doorgelopen op een dikke foamlaag, met het idee “dat redden we wel”. Na ongeveer 1 km – we stopten voor de lunch – bleek de foamlaag al behoorlijk aan flarden. Tijdens de lunch konden we aan de overkant van de Gorges het deel van de wandeling al zien dat ons nog te wachten stond. We besloten dezelfde weg terug te gaan, want met die schoen van mij……..echt onverantwoord ;-( Met stukken veter nog geprobeerd de rubberzool aan de schoen vast te binden, maar dat functioneerde totaal niet. Halverwege de terugtocht begaf plotseling de tweede schoen het ook. Zonder enige waarschuwing hing ook daar in één keer de hele zool nog slechts aan de neuspunt. Teruggekomen bij de auto zijn de schoenen direct de container in gegaan. Ik moet op zoek naar een paar nieuwe. Desondanks een prachtige dag geweest met heerlijk weer, heel veel mooie dingen en gezelligheid.