“Pootjebaaien”

Canada, FAIRMONT RV RESORT

Na een beroerde nacht – voor Trix dan hè, want ik heb prima geslapen – door de vele treinen die zo ongeveer elke 2 minuten door de achtertuin van onze camper reden, ging het vanochtend naar Fairmont Hot Springs. Daar hebben we op een resort een plaats gereserveerd in verband met een vissenfeestje, voor de fijnproevers het “Fairmont Salmon Festival”. Maar eerst nog even wat anders. Had ik al verteld dat het hier de laatste dagen barst van de Japanners? Nou ja, eigenlijk niet alleen hier, maar overal waar iets toeristisch te beleven valt. Irritant volkje als het om foto’s maken gaat. Ze gaan vlak voor je neus staan als je staat te fotograferen, lopen zo je video filmpje in en houden de mooiste plekjes eindeloos bezet. Vanochtend haalden we ons gram. Een keurig in het mantelpak gehesen Japanse stond midden in een grote plas modderwater op een wat wankele steen een foto te maken. Ze had niet eens een klein duwtje nodig om naast de steen te stappen. Wij keken elkaar aan en moesten de grootste moeite doen om niet in proesten uit te barsten. Dat lukte dan ook niet al te best. “Zo, die staat de rest van de dag in d’r schoenen te soppen” en “wat een aparte manier van pootjebaden”. Het meer waarover we uitkeken, Morraine Lake, de ondergewaardeerde zuster van Lake Louise, lag er smetteloos bij. Geen rimpeltje op het water, mooie weerspiegelingen dus. Vanmiddag het Kootenay National Park in. Lekker gewandeld in Marble Canyon en later ook nog Numa Falls bekeken. In Invermere bij Canadian Tire (een soort “Dave winkel”, maar dan veeeeel groter) nog een nieuw thermosflesje voor Trix gekocht. Haar oude vond het vanochtend nodig om uit de kast te komen vallen en daar kon ie niet zo goed tegen. Gelukkig hebben we zo’n zelfde flesje kunnen kopen, “want dit is zo’n fijn flesje en er zit ook zo’n handige dop op, waar je een theezakje in kunt bewaren”. Ik zou denken, neem een nieuw zakje, maar nee, ons ben zuunig hè. Inmiddels zijn we aangekomen in Fairmont en staan op een super resort. Vanavond hebben we ook al in de hotsprings gelegen. Eigenlijk een gewoon zwembad, maar dan met water van 39°C, erg lekker als je wat kouwelijk bent aangelegd. Ik kan mij nu iets voorstellen hoe een kreeft zich voelt als ie……..

Haha die Japanners, we hebben er ook altijd ruzie mee. Een paar jaar geleden in Yellowstone, sprong er een iedere keer van de boardwalk om zo dicht mogelijk bij een poel gefotgrafeerd te worden. We hebben gewenst dat de bodem in wilde zakken op het moment dat ze van de boardwalk afging. Vorig jaar ging er een buslading vol tussen een grote groep Elk staan voor de foto. Ook toen hadden we weer een wens. Fijne reis. gr. Rob en Annie