The Hill again

Canada, Chief Will-Yum RV Campsite

Het was vanochtend nog donker (06:15 uur) toen we van de camping vertrokken. We wilden graag om 07:00 uur bij het wildlife viewpoint zijn. En dat lukte, we waren er net op tijd om wederom een moederbeer met jong te zien. Even later twee keer een solitair exemplaar in de rivier en tot slot nog een zwarte beer in het struikgewas langs de weg. Samen met twee vossen, een bald eagle en drie herten was dit de volledige “oogst” van vandaag. Na een kop koffie verder onderweg naar The Hill. De vorige keer reden we ‘m naar beneden, dus volgens Bartjes moest het nu omhoog. Op precies de goeie plek, in een veel te ruime haarspeldbocht, kwamen we een enorme vrachtwagen tegen. Ging allemaal keurig en zonder brokken. Halverwege de pass kwam het zonnetje door. Begonnen we vanochtend nog met een trui en lange broek, in de loop van de dag begon de temperatuur stevig op te lopen. De thermometer bereikte vanmiddag zonder enige moeite de 30° C. De eerste camping die we op het oog hadden om te overnachten was voorzien van een stevig hek, gesloten dus. De tweede, een echte aanrader volgens Dave (ja, diejeweetwelDave) en eigendom van de Nederlandse Ria was een mooi gelegen camping, maar ook die was gesloten. We staan nu even buiten Williams Lake, maar daar hebben we vandaag wel zo’n 450 km voor moeten rijden en zijn het dus een beetje zat. Moe van de vele kilometers en de vele indrukken is het nu tijd voor een biertje 😉