Starbucks

Nieuw-Zeeland, Wellington

De dag vliegt om. We zitten nog steeds bij Starbucks en de voucher werkt nog. Dus meteen maar een verslagje van vandaag. Na een kort ritje vanochtend zitten we nu in het centrum van Wellington en staan op een soort parkeerterrein in “The Docks”, compleet met stroom en sanitair. Morgenochtend moeten we al om 07.00 uur aan boord voor de oversteek naar het zuider eiland. Vandaag hebben we de stad bekeken. Zijn eerst naar het Paliament building geweest en een rondleiding meegemaakt. “Dat is de stoel van John Kerr, de huidige PM”. Leuk hoor, maar de namen zeggen ons niet zoveel. Voor de lunch een broodje Subway en snel verder, naar het Te Papa museum. Heel veel Maori cultuur en zeker de moeite waard. Met de bus naar de cablecar (een soort kabeltreintje) om daarmee naar de botanische tuinen te gaan. De buschauffeur nam ons gratis mee, maar was niet erg te spreken dat wij niet gewoon op de halte waren ingestapt. Trix hield ‘m aan bij het stoplicht, waar ie stond te wachten. “Come on, hurry, it’s a green light now”. De tuinen lagen er keurig bij en een schitterend uitzicht over de stad. Op de terugweg naar The Docks voor een kop koffie even bij Starbucks binnen gewandeld, maar dat wist je al. Moe, maar voldaan een rustig avondje doorgebracht op ons parkeerterrein.