Wanaka

Nieuw-Zeeland, Wanaka Kiwi Holiday Park & Motels

Vanochtend begonnen waar we gistermiddag/avond waren gebleven. Bij de rondwandeling rond Lake Matheson. Niet zoals gisteren in de blakende zon, maar met laaghangende bewolking en af en toe een “drizzle”. Het begrip “spijt” heeft voor Trix weer een geheel nieuwe dimensie gekregen. Toch was het een prachtige wandeling van ruim anderhalf uur. Na afloop, als troost, een kop thee en koffie gehaald bij ons restaurant van gisteren. Om 11.00 uur gingen we uiteindelijk echt op pad voor een rit van zo’n 300 km. Best even doortrappen dus, want de wegen zijn hier smal, bochtig en hobbelig. De hele middag hebben we de SH6 (State Highway) gevolgd. Met moeite kun je het een tweebaansweg noemen, maar ja ze hebben hier vrijwel niet anders. In de loop van de middag begon de zon zich steeds vaker te laten zien. Nu, aangekomen op de 5-sterren Aspiring Campervan Park in Wanaka, is het inmiddels heerlijk weer. Strak blauwe hemel en een lekker temperatuurtje. Het aardige van deze camping is dat je er over onbeperkt gratis internet kunt beschikken. Iets waar je op andere campings al snel NZD 6,– per uur voor moet betalen. Onderweg uiteraard een aantal keren gestopt. Knights Point, Haast Beach, Thunder Creek Falls en Lake Hawea. Stuk voor stuk de moeite van het bekijken waard. Qua landschap is dit toch wel het mooiste deel van de reis tot nu toe. Hoge, met sneeuw bedekte bergen, groene valleien, bloeiende palmen, te blauwe meren, snelstromende riviertjes en schitterende vergezichten. Puur genieten dus.

Hoi jongens, heel leuk om op deze manier jullie reis te kunnen volgen. Hier in Nederland ziet het weer er iets anders uit dan bij jullie. Het is al dagen onder nul snachts en overdag. Vandaag maandag, heeft het de hele middag gesneeuwd en alles is wit. Geniet er dus maar lekker van daar aan de andere kant van de wereld. Groetjes, André en Ida