Blausee

Zwitserland, Hotel Alpina

En we hebben een oplossing bedacht! Na het ontbijt zijn Trix en ik eerst naar de plaatselijke drogist gewandeld en hebben een ruime voorraad sporttape aangeschaft. Op de terugweg kwamen we langs de bakkerij waar een in negentiende eeuwse kledij uitgedost vrouwtje op een potkacheltje koekjes aan het bakken was. Leuk om te zien en helemaal in stijl. Terug in het hotel de blaren netjes afgeplakt en hup aan de wandel, richting Blausee. Tegen 12:00 uur koffie op een terrasje bij het meer en na een rondwandeling bij hetzelfde restaurant de lunch. Niet helemaal onze "cup of tea" want dit zag er wel heel erg chique uit. Een uitgebreide kaart met alleen voor-, hoofd- en nagerechten. Na enige onderhandelen met de ober bleek er ook een schotel met harde worst, hobelkäse en gerookte vis mogelijk, maar toen Trix om glühwein vroeg keek de ober toch wel wat raar. Hij dacht dat de kok wel iets dergelijks in elkaar kon draaien, maar dat moest ie eerst even overleggen. Ze heeft het maar op een glaasje droge witte wijn gehouden. Tegen drieën met de bus terug naar Kandersteg. Terug in de het dorp nog een ritje gemaakt in een koetsje en gekeken bij een curling evenement op de ijsbaan voor het station. Wederom een heerlijk dagje, lekker weer en een prachtige wandeling. De sporttape heeft goed gewerkt volgens Trix. Ze heeft vandaag nauwelijks last van haar blaren gehad.