Holland, here we come

Canada, Hazelmere RV

Een beetje trieste bedoening vanochtend, in dubbele zin. Het besef dat de vakantie er toch wel zo ongeveer op zit, maar ook het mooie weer lijkt hier ook echt op. Zwaar bewolkt en koud, de herfst is ook hier echt begonnen en je kunt de regen bijna pakken. Echt tijd om weer naar huis te gaan. En het idee weer lekker in je eigen bed te kunnen slapen is ook wel aanlokkelijk hoor. Vanochtend eerst vanuit de US naar Surrey, Zuid Vancouver gereden. Een ritje van zo’n 100 km, wat maar niet op leek te schieten, maar dat lag aan het feit dat ze in de US niet erg bekend zijn met het metrieke stelsel. Ze rekenen hier in mijlen (1 mijl = 1,6 km) dus dan moet je eigenlijk niet naar de aangegeven afstanden kijken op de verkeersborden. Vanmiddag zowaar even een zonnetje en dus een wandelingetje over het campingterrein. En dat staat nu eens niet tjokvol met RV’s en vaste plaatsen, maar is een soort landgoedachtig gebeuren met veel bos en dus prachtige herfstkleuren. De rest van de middag gebruikt om eekhoorntjes op de film te zetten, een grote specht met een prachtige rode kop te fotograferen en natuurlijk onze spulletjes weer in de drie grote tassen te proppen. Past net, maar we hebben wel een paar kilo overgewicht. Misschien moeten we wat bij betalen en anders kunnen we ook nog jullie cadeautjes en bestellingen hier achterlaten :-). We zien wel. Morgenochtend moet de camper voor 11.30 uur ingeleverd zijn. Het busje van Fraserway brengt ons daarna naar de luchthaven en dan begint het grote wachten. We vliegen namelijk pas rond een uur of half zes. Een tussenlanding in Calgary en dan hopen we zaterdagmiddag om 13.30 uur op Schiphol te staan. Net op tijd om ‘s avond de verjaardag van Joost nog een beetje te kunnen vieren.

Een hele goede en veilige terug reis. Tot morgen 😀

Mirjam 2016-10-15 17:40:09

Wat hebben jullie (Jan) toch weer een geweldig verslag gemaakt van deze geweldige reis. Goede terugreis gewenst en ik zie je mail wel weer tegemoet Trix.