Roche de Sampzon

Frankrijk, Camping de Peyroche

Vanochtend gewoon weer stralend weer en al lekker warm. Ontbijten in de ochtendzon met een broodje en koffie, thee voor Trix, blijft toch wel een heerlijke manier om de dag te starten 😉 Er is vandaag markt in Vallon Pont d’Arc, gaan we dus maar even kijken. Vrijwel alle straatjes van het dorp staan vol met kraampjes. Ook hier de meest uiteenlopende zaken te koop en wat opvalt, heel veel Nederlanders en Vlamingen. Op het centrale pleintje is er live muziek van de plaatselijke troubadour en koffie op een schaduwrijk terrasje. Iets erbij? “Nee, dat hebben we niet, maar u kunt wel even iets halen bij de boulanger en hier opeten hoor, geen probleem”. Omdat het toch op de route lag eerst maar even langs de camping voor een broodje. Later in de middag naar Roche de Sampzon gereden. Het dorp, als je daar al van zou kunnen spreken want het telt slechts enkele huizen en een kerkje, ligt tegen de berg. Op het hoogste punt staat een grote zendmast. Altijd een aardige uitdaging voor een rechtgeaarde toerist en dus zijn we daar heen gewandeld. Je hebt niet alleen een geweldig uitzicht, maar konden ook onze camping en het naastgelegen vliegveldje zien. Dat laatste is misschien wat veel gezegd, want meer dan een paar honderd meter lang grasbaantje is het eigenlijk niet. D’r staat zelfs niet eens een hek omheen. Dagelijks landen er hooguit een of twee kleine sportvliegtuigjes of een ultra-light. Het is vandaag warm, de teller bleef vanmiddag steken op 29°C. Hoogste tijd om ons tweede ijsje van de vakantie te scoren. O, moet ik ook nog kwijt….. het is inmiddels tegen twaalven, de temperatuur is nog steeds lekker, het is pikdonker op de camping, prachtige sterrenhemel, maantje, gekwaak van kikkers, getjirp van krekels en zelfs op dit uur nog gezang van vogels! En heel in de verte het gebonk van Old School Thunderdome muziek, beetje jammer, maar toch, wat kan vakantie heerlijk zijn 😉