Revelstoke

Canada, Revelstoke

Zojuist aangekomen in de wereldstad Revelstoke. Ze hebben hier behalve een benzinestation ook echte winkels. Je weet niet waar je moet kijken, goed voor zeker een half uur woest shoppen! Volgens de Tourist Information wordt er morgenochtend (Zaterdag) een hele straat afgezet voor de wekelijkse lokale markt. Ik kan niet wachten. De rit hier naartoe leidde door twee natuurparken, het Glacier National Park en Revelstoke National Park. Vrijwel alle bezienswaardigheden, toegankelijk via parkeerplaatsen, waren helaas nog gesloten. Alleen de informatiecentra langs de route konden worden bezocht. Zo zag je daar op foto’s wat je natuurlijk in het echt had willen zien. Voor de verandering prachtig weer vandaag. Ik zit dit stukje nu te schrijven naast onze RV op de bij de plek meegeleverde picknick hoek. De vooruitzichten blijven echter onverminderd slecht. We zien wel……… niets kan ons stoppen! Inmiddels zijn ook Wim en Fijtje in Canada aangekomen. Morgen hebben we met ze afgesproken. Luitjes, mochten jullie dit nog kunnen lezen. We staan op Williamson’s Lake Campground, nét buiten Revelstoke en vlak bij het ziekenhuis (volg de bordjes “H”). Op de foto onze oogst van vandaag als het om beesten gaat. Oh ja, vanochtend ook nog een “bald Eagle” gezien (bruin lijf, witte kop en staart en gele snavel). Natuurlijk te laat met het fototoestel. Maar in een beetje vogelboek staat ie gewoon, even zelf opzoeken dus.