More Powwow

Canada, FAIRMONT RV RESORT

Vanochtend eerst even naar Invermere geweest, zo’n 20 km verderop. Aardig stadje om even door te lopen, maar dat is het dan ook wel. Weinig spectaculair. Vanmiddag grotendeels door gebracht op het festival terrein van de Ktunaxa, want het indianenfeestje van gisteren gaat vandaag nog even verder. Trix lijkt geen genoeg te krijgen van het getrommel, gezang en verhalenvertellers en vindt het allemaal fantastisch. Na de hele dag van gisteren ben ik er wel zo’n beetje klaar mee en heb dus een rustig middagje lezend en slapend in en voor de camper doorgebracht. Nog steeds geweldig weer en dus in korte broek en poloshirtje in het zonnetje. Vanavond, net als de twee vorige avonden rond gedobberd in de minerale hot springs. O ja, vanochtend spraken we Voytek, onze Pools/Canadese vriend uit het zwembad. Hij had gisteravond een paar zoute koekjes en wijnglazen buiten laten staan en dat moet je hier beslist niet doen. Een beer (moeder met twee jongen) heeft zich eraan tegoed gedaan. Evenals aan de oranje bessen van een klein boompje vlak naast zijn camper. Het boompje was compleet gesloopt. Moet een tamelijk gewelddadig gebeuren zijn geweest. We zijn vanavond dus maar even met de camper naar de springs gegaan, in plaats van zoals eerdere avonden te lopen. Het is tenslotte vroeg donker en dan kom je liever geen beren meer tegen.

Eindelijk de kans om jullie blog te lezen en volgens mij hebben jullie het wel een beetje naar jullie zin!! geweldig, die verhalen en prachtige foto’s! Wij zijn sinds gisteren weer thuis en ons eigen bed sliep toch wel weer lekker maar verder heb ik nog wat aanpassingsproblemen. Geniet lekker verder! groetjes, R&O