De klus

Canada, Travelodge Hotel Calgary International Airport South

Vanochtend de laatste spullen ingepakt voor de grote reis. We verheugen ons er niet bepaald op. Morgenochtend om 06.00 uur brengt het shuttlebusje van ons hotel ons naar de luchthaven. Om 08.12 uur gaat de reis beginnen met een vlucht naar Denver. Daarna gaan we min of meer terug naar Chicago. En daarna gaat het dan eindelijk richting Amsterdam, waar we op zondagmorgen om een uur of halftien hopen aan te komen. Maar vanochtend eerst het gebruikelijke inlever gedoe bij Fraserway. Alle reparaties die we onderweg hebben laten uitvoeren aan de RV zijn keurig in mindering gebracht op de rekening. Verder is het apparaat van binnen en van buiten heftig geïnspecteerd en akkoord bevonden. Pffff, dat scheelt. Ze hebben door al het vuil niet gezien dat ik bij het inparkeren op een camping een paar takken had geraakt. Dit hadden een paar vervelende sleepschrammen achtergelaten op een plastic hoekprofiel. Ook hebben ze niet ontdekt dat ik de brandmelder die tijdens het koken steeds afging, tamelijk definitief had gesloopt door een draadje door te knippen. Pas later ontdekte ik hoe je de batterij eruit kon halen 😉 . Maar per saldo kunnen we nog steeds volhouden dat we hem beter hebben ingeleverd dan we ‘m hebben meegekregen. Vanmiddag hebben we geshopt in een mall op nog geen tien minuten lopen van ons hotel. Daar hebben we in de Food Area ook maar meteen gedineerd. Grieks dit keer, Souvlaki met rijst, pita en salade. Erg lekker, maar weer die omgeving hè, en in plaats van een glaasje wijn, een medium size Coke, blèèè. Ik zat er al bijna twee weken tegenaan te hikken, maar vanavond moest het er dan toch van komen…. als een soort laatste kans. Die báárd, die moest er echt af!! Man, wat een klus. Tijdens het shoppen eerst nog even de nodige voorbereidingen getroffen. Scheerschuim en een 24h moisturizer. Die 24 uur zou toch genoeg moeten zijn om mijn tere huidje te laten herstellen van zo’n verschrikkelijke aanslag met een dubbel mes. Niks mes, er was geen doorkomen aan. Hier moesten échte maatregelen worden getroffen. De gladde benen- of zo u wilt de bikini lijn tondeuze van Trix moest eraan te pas komen om de eerste, verwoestende slag toe te brengen. Gelukkig volstond daarna de apparatuur van Gillette met de dubbele messen. Ik heb nu echt het gevoel dat de vakantie er op zit. Ohhhh, dat vergeet ik nou helemaal. De dag begon vanochtend natuurlijk met een belletje aan Mirjam, die vandaag haar 23-ste verjaardag viert. Vanuit Calgary – toch wel tamelijk uniek – nogmaals van harte gefeliciteerd!! Nu nog snel een kop koffie en dan gaat het lichtje uit. We moeten morgen heeeeel vroeg op voor een nog veeeeeeeel langere dag(en).

Hoi familie, Bedankt voor de mooie vakantie, we hebben het steeds gevolgt en omdat we zelf niet kunnen, hebben we maar "gespeeld"dat wij jullie waren, zo hadden we toch nog een beetje vakantie. Wat een schitterend land. groetjes Bert & Ria (p.s. met baard staat je beter Jan, echt een wereldreiziger!!)