Beartooth Pass

Verenigde Staten, Greenough Lake Campground

Vanochtend hebben we ons laatste stukje van de eerder genoemde Yellowstone route (de acht) volgemaakt (Dunraven Pass) en hebben Yellowstone met bloedend hart achter ons gelaten. Wat een fantastisch mooi natuurgebied is dat. Het biedt vooral alles wat we in Nederland niet hebben en dat maakt het voor ons heel bijzonder. We hebben ons heilig voorgenomen hier ooit naar terug te keren. Als pleister op de wonde hebben we net buiten Yellowstone de Beartooth Pass, of zoals de Indianen hem noemden “Trail above the Eagles”, gereden. Met 11.000 foot, ofwel ca. 3.300 meter, behoorlijk hoog. Vanwege de vele sneeuw was ie in de afgelopen dagen afgesloten, maar net weer open gegaan. Ook hier veel wild te zien. Net in een wegopbreking waar we achter een “pilotcar” aan moesten rijden, die ons door de puinhoop moest loodsen, zagen we een prachtige eland met een enorm gewei. Geen gelegenheid om te stoppen en voor je je fototoestel te pakken hebt ben je d’r voorbij. Jammer, maar wel een prachtig gezicht zo’n beest. Volgens de borden ontbrak de wegsignalering, maar volgens ontbrak gewoon de hele weg. Oja, ook nog een actie voerende Elk tegengekomen. Pleitte ervoor elke Elk een Ipod van overheidswege te verschaffen. Ook nog een paar aardige ontmoetingen gehad met rasechte Amerikanen. Twee broers die samen met hun echtgenoten op vakantie waren hebben we gezamenlijk op de foto gezet en zij ons natuurlijk. En een “betweterige” dikke Amerikaan in een grote Buick die alles over de Nederlandse politiek wilde weten. Duidelijk geen fan van Obama die hij “de bozo van The White House” noemde. We staan nu op een natuur campinkje aan de voet van de Beartooth. Lijkt een beetje op het campinkje aan de voet van de Gross Glockner, maar dan anders. Vanmiddag al redelijk bijtijds, zo’n uurtje of vier, aangekomen. Volop tijd dus voor een wandeling langs een riviertje naar een meertje. Barstens koud, dat wel. En “volop” tijd om mijn slaaptekort van de afgelopen dagen in te halen. Tot grote verbazing van Trix ben ik niet eens wakker geworden van mijn eigen gesnurk. Lekker……dat is vakantie, gewoon doen waar je zin in hebt. En nog net iets meer dan een week te gaan.