Witte wereld

Canada, Alberta

Vanochtend werden we wakker in een witte wereld! Het had gesneeuwd en niet zo’n beetje ook. Na een werkelijk te hete douche zijn we vertrokken naar Radium Hot Springs, een “gat” net aan de andere kant van het Kootenay Park. Een wat kleiner natuurpark, maar absoluut de moeite waard, met mooie watervallen en het barst er van de beesten. Na heel veel herten (hier Elks) vandaag onze derde zwarte beer gezien, echt een knots van een beest. Wederom langs de kant van de weg en kalm grazend. Nee, het was geen koe. Beren blijken ook te grazen; nooit geweten trouwens. Het weer zit overigens niet echt mee. Het heeft vrijwel de hele dag gesneeuwd met, bij tijd en wijle, erg slecht zicht. Inmiddels is de sneeuw overgegaan in regen, we zitten nu weer net iets lager.

Wauw, wat een avontuur! Zo'n ruige en onbevolkte natuur kom je niet zo snel meer ergens tegen, zeker niet hier in Nederland of buurlanden. Om over de rijke fauna nog maar niet te spreken: beren, herten en waarschijnlijk nog veel meer welke we hier in Nederland alleen maar in de dierentuin terug vinden. Het verschil is momenteel erg groot tussen jullie locatie en de onze. In tegenstelling tot jullie sneeuw is de verwachting dat het hier vandaag 26 graden wordt en de verwachting voor het weekend loopt op naar de 29 graden. Wat dat betreft hebben jullie pech precies deze periode op vakantie te zijn. Al denk ik dat jullie er maling aan hebben gezien de overweldigende ervaring die jullie nu opdoen in Canada. Pas op voor de beren! Gr. Joost

Joost 2016-08-07 17:25:40

Wow zeg, wat beleven jullie gave dingen. Moeilijk voor te stellen hier vandaan. Jullie moeten een hete douche nemen om op te warmen. Ik sta hier onder een koude douche om mijn armen te koelen die al op 3 verschillende manieren mooi verbrand zijn. (Iedere dag een andere mouwlengte aan mijn shirt :P) Super leuk om te lezen dus schrijf vooral door. Groetjes en knuffels, Mirjam