Thunderstorm

Verenigde Staten, Mountain View RV Park

Vanochtend begon de dag prachtig. Lekker zonnetje, fijne temperatuur en een volledige, eigen badkamer! Super geregeld dus. Tijdens het ontbijt via de chat met webcam even bij gekletst met de kids, die aan hun diner zaten. Leuk zo’n webcam, zo blijf je goed op de hoogte. Ellen kon haar buikje, nou zeg maar buik, even showen. Het begint nu écht ergens op te lijken. Mirjam geniet van onze tuin en Joost moest naar een opleidingsoriëntatie. Druk, druk, druk allemaal en wij doen lekker niks. Nouja niks, wij werken ons op onze eigen manier uit de naad. Koffie drinken, stukje rijden, parkeerplaats, foto’s maken, stukje filmen, stukje rijden, lunch in zo’n klassiek Amerikaans wegrestaurant, een aftands houten hok met grote lichtreclames, waar de juffrouw in zo’n lichtblauwe jaren vijftig schort, wit kapje op haar hoofd, verveelde blik, filtersigaret tussen haar lippen, vraagt of ze nog koffie kan bijschenken. Vanaf je rode, skai lederen bank zeg je dan “Ja lekker”, maar je weet eigenlijk wel beter……. je wil d’r niet teleurstellen, hè. Verder maar weer, stukje rijden, parkeerplaats, foto’s maken, stukje filmen enz. Zo maar in het wild héle echte cowboys gezien vandaag, compleet met paarden, een grote kudde koeien, poncho’s, grote hoeden, vieze spijkerbroeken en van die rinkeldingen aan hun laarzen. Bonanza in het echt, zeg maar. En dat allemaal onder begeleiding van de Sheriff vanuit zijn grote Cadillac. We rijden de hele dag al voor dreigende donderwolken uit. Vlak bij ons einddoel van vandaag, het plaatsje Arco, werden we ingehaald. Nét toen we het Craters of the Moon National Monument and Preserve wilden gaan bekijken. Een bizar landschap van “almost half a million acres” dat lang geleden als gevolg van vulkaan uitbarstingen is ontstaan, maar er uit ziet alsof het vandaag is ontstaan en morgen gewoon doorgaat. Alles is zwart en het stinkt er naar asfalt. Heel apart. De 7 mile lange rondrit met diverse korte wandelingetjes hebben we vooral vanuit de auto gedaan. Het onweerde inmiddels behoorlijk en bij tijd en wijle goot het van de regen, met zelfs hagel. Onze camping in Arco was snel gevonden, het is één lange rechte weg met een paar huizen en een enorm uithangbord “RV PARK” met een pijl naar rechts. Om extra klanten te trekken krijg je voor je $ 20,– niet alleen de gebruikelijke full hook-up (stroom, water, afvoer), maar ook een gratis ontbijt voor twee personen, met koffie, pannenkoeken en eieren!! We laten ons morgenochtend maar eens lekker verwennen……..als we dan tenminste nog een ontbijtje naar binnen kunnen krijgen. We lopen namelijk hevige kans op een tamelijk ernstige vorm van zeeziekte. Er staat zo’n harde wind, precies op de zijkant van onze RV, dat we voortdurend zitten te schommelen. Met een beetje pech gaat ie nog om ook. Voor de zekerheid straks nog maar even een paar extra scheerlijntjes zetten.