Backeddy Resort & Marina

Canada, Backeddy Resort & Marina

Een heel rustig dagje vandaag. We zitten op een klein stukje land tussen twee ferry’s. Maar wat een stukje land. Het heet hier de sunshine coast en de coast deed z’n naam eer aan. Het was werkelijk fantastisch weer, strak blauwe lucht, zonnetje, maar weer stevig koud. Uitzicht over de oceaan en stranden vol boomstammen. We hebben een plekje gevonden op de camping van Backeddy. Na ons diner in het bij de camping behorende restaurant – ja, natuurlijk de gebruikelijke burger met frietjes – een groot deel van de avond doorgebracht bij onze buren. Twee stellen gepensioneerde Canadians. Heel gezellig en vooral veel wijn. Beiden waren hier met een pick-up truck en opzetunit. Daar achteraan natuurlijk een trailer met vissersboot, want dat hoort hier zo’n beetje. De mannen gaan met dit notendopje met dubbele buitenboordmotoren rustig 50 km de oceaan op om te vissen. Je moet maar durven. In één van onze verhalen kwam ter sprake dat we in 2008 in een roadblock van de politie terecht waren gekomen. Men vond dat heel bijzonder, kwam eigenlijk nooit voor. Na enige denkwerk, zij kenden de omgeving waar we werden gestopt heel goed, kwam men tot de conclusie dat het iets te maken gehad moest hebben met een aantal ontvoeringen. Internet bood uitkomst. Op de betreffende dag is inderdaad een kerel opgepakt die verantwoordelijk was voor de ontvoeringen. Ook weer opgelost šŸ˜‰ Het was laat toen we, barstend van de kou, ons bed in rolden.