“Purkie”

Nederland, Vleuten-De Meern

We schrijven begin december. Geheel onaangekondigd staan Joost en Ellen voor ons neus. Trix en ik krijgen elk twee chocoladeletters en de opdracht te gaan “boggelen”.

Leuk natuurlijk, maar wat is boggelen? In een flits schoot het door mijn gedachten: een letterspelletje met dobbelstenen. In mijn hand zie ik twee B’s. Trix heeft een A en een Y. Een tweede flits: BABY !!!!!!

Wat ontzettend leuk………… Ellen gaat MAMA worden, Joost PAPA, Trix OMA en ik OPA. Wie had dat gedacht en wat zijn we trots met z’n allen, maar voorlopig is het devies “mondje dicht, het is nog heel erg pril”. Purkie, zoals de kleine spruit als werknaam heeft gekregen, wordt pas begin augustus verwacht.

Inmiddels is het februari en mag het grote nieuws officieel de wereld in. Bij deze dus.

Af en toe knijpen we even in elkaars arm, Trix is al helemaal blauw. Ja, het is écht waar, al blijft het een raar idee

W E W O R D E N O M A E N O P A ! ! ! !

Gelukkig hebben we nog zes maanden om er helemaal aan te wennen.