Stiekem op andermans internet in Jasper

Canada, Maligne Lake

Vanuit Jasper zijn we naar Maligne Lake gereden. De weg naar dit meer is zo’n 44 km lang en loopt uiteindelijk dood; uitsluitend toeristisch verkeer dus, en dat is er nauwelijks. Het meer was nog volledig dichtgevroren maar wel erg mooi. Voor ons vertrek eerst nog even in het centrum van Jasper rondgekeken: alle 24 winkeltjes waren open, wat een genot. Nog geprobeerd een goede daad te verrichten maar dat mislukte jammerlijk. Een enigzins gehandicapte fietser bleek er een vreemde manier van afstappen op na te houden. Hij liet zich simpelweg met fiets en al omvallen. Toen ik – geschrokken als ik was – hulp aanbood sneerde hij “No thanks, I’m probebly in a better shape than you are, for I’m not smoking and you are”. Oke, die kon ik in mijn zak steken, maar dacht toch iets heel anders………. En dan zijn er natuurlijk de alom aanwezige Japanners, ook hier zijn ze bij bosjes te vinden. Terwijl Trix in het postkantoor postzegels aan het kopen was, zat ik rustig buiten in het zonnetje op een bankje te wachten toen ik het overbekende “You picture yes?” hoorde. Het bleken een aantal Japanse dames op leeftijd te zijn. Toen ik, klaar voor mijn tweede goede daad van de dag, instemmend knikte in de veronderstelling dat ik een foto van het hele spul moest maken, gingen ze met z’n allen om mij heen staan en werd ik gekiekt. Ik ga dus als authentieke Canadese inboorling mee naar Japan. Ik heb ze maar in de waan gelaten…….. toch nog een beetje het gevoel van een goede daad.

Hé pa en ma, Geweldig zo'n reactie van die minder mobiele oude knar op zijn fiets. Zo leer je anti rookcultuur die ze daar hebben op een wel heel directe manier kennen;-). Ik heb je altijd al beschouwd als "my canadian dad", fijn dat je nu ook daadwerkelijk de erkenning ervoor gekregen hebt in Canada zelf.wellicht dat het de Japanners er alleen om ging om als kabouters om de reus die je dan vormt te gaan staan en deze dan thuis te verspreiden als soort van overwinningsfoto. Me, my friends and the enormous giant!!! Ze hadden hun lol op gekunt als ik er ook geweest zou zijn. Geniet van de rust die jullie daar hebben! Gr Joost

Joost 2016-08-07 17:04:12

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik had nog een sms gestuurd vanuit Drenthe maar weet niet of die overgekomen is. Fijne vakantie in ieder geval en ik blijf lezen. Groeten, Susan

Susan 2016-08-07 17:09:43

Hai schoon paps en mams, Leuk om te lezen dat jullie het zo lekker en leuk hebben. Erg grappig om te lezen dat zelfs goede daden niet altijd in goede aarde vallen. wij hebben het hier in NL op dit moment ook niet slecht mat al een week lang ongeveer 25 graden. veel plezier nog!!!!!!!!! Dikke knuffel van mij