Op z’n Amerikaans

Verenigde Staten, Teton Valley RV Park

Groen en geel hebben we niet gezien, maar echt lekker was de harde wind op onze RV gisteravond niet, wat een geschommel. Wat wél lekker was, was het gratis Campers Breakfast vanochtend in het restaurant van de camping. Twee cakes, een soort pannenkoek, gebakken eieren en een enorme sloot koffie. Geen slecht begin van de dag, maar ik ben wel blij dat ik dit niet elke ochtend hoef weg te werken. Vandaag weinig spectaculairs te verwachten. Een rit door eindeloze vlaktes met hier en daar een koe of akkers met enorme sproei installaties. Wél een heel mooi zicht op het weer. Zware buien met onweer en veel regen. Een schitterend gezicht zo boven het lege land. Onderweg opnieuw een keiharde wind die voor complete zand- en stofstormen zorgde boven de net geploegde akkers. Met volle zijwind was onze maximale snelheid zo’n 40 mijl per uur (65 km). Anders had je echt het gevoel op z’n kant te eindigen en als er iets is dat we écht niet van plan zijn…… Ik wil je vandaag wat van de kampeer mogelijkheden laten zien. Op z’n Amerikaans dan wel te verstaan. Je hebt hier, en trouwens ook in Canada, de meest “fraaie” caravans, RV’s, pick-up trucks en tourbusses. Ik heb er een aantal voor je op de foto gezet. Ga er eens goed voor zitten en huiver………Dit kan alleen in Amerika. Maar we beginnen met een plaatje van een grassproeier. Elke boog is zo’n 30 meter lang. De langste installatie die we vandaag hebben gezien bestond uit 16 bogen. Alles bij elkaar dus zo’n kleine 500 meter. Om het geheel van water te voorzien wordt er eerst een waterput geslagen. Rond dit centrale punt draait/rijdt de installatie; kan dus een akker met een doorsnee van een kilometer van water voorzien.

Oja, we gaan vanaf morgen Grand Teton National Park en Yellow Stone National Park in. Waarschijnlijk is daar geen internet beschikbaar en zijn we dan dus een paar dagen uit de lucht.