Opperdepop

Canada, Woodhaven Park Campground

Ik weet het, het is natuurlijk struisvogelen, maar je wilt er niet aan, hè. Onze vakantie zit er bijna op, JAMMER!! We zijn inmiddels aangekomen op onze laatste camping, Woodhaven RV Park in Hammonds Plains. Morgenochtend nog onze RV inleveren in Bedford, hier vlakbij, transfer naar de luchthaven en dan is ‘t echt gedaan. Even voor de statistiek: nét geen 10.000 afgelegde kilometers, bijna 900 foto’s, ongeveer 3 uur video materiaal, een weblog met dagelijkse belevenissen en een onvergetelijke vakantie. Er gaat toch aardig wat mee naar huis. Vandaag hebben we met werkelijk fantastisch weer downtown Halifax bekeken. Deze vakantie weliswaar geen korte broek aan gehad, maar vandaag toch mooi wel ons eerste ijsje! Leuke stad trouwens, met een prachtige boardwalk lang de haven met winkeltjes, terrasjes en straatmuzikanten. Natuurlijk een bezoek gebracht aan Pier 21. Hier zijn in de veertiger, vijftiger en zestiger jaren ongeveer 1 miljoen immigranten Canada binnengekomen, waaronder 185.644 Nederlanders. Voor zo’n klein landje toch een stevige bijdrage, lijkt me. In het centrum van de stad ligt de Citadel. Een Brits fort dat eigenlijk nooit als fort is gebruikt en ligt er dus tamelijk nutteloos te zijn. Voor de show is er nog wel steeds het 78e Regiment gelegerd, allemaal vrijwilligers, Canadezen natuurlijk. Voor de gelegenheid hebben een aantal van hen doedelzak leren spelen en die lopen nu de hele dag te doedelen (of is het “zakken”?), compleet met Schotse uniformrok. Nét echt, maar natuurlijk wel heel leuk om te zien. Vanuit Canada ga ik nu stoppen. We zien elkaar hopelijk binnenkort weer en ik hoop dat jullie evenveel lol aan dit weblog hebben beleefd als ik. Tot snel…………………