Verkassen?

Duitsland, Bernkastel-Kues

Met het weekend voor de deur wordt er grote drukte verwacht op onze camping. Iets waar wij nou niet direct heel blij mee zijn. We gaan ons dus wat oriënteren op een andere plek en dat zou toch moeten lukken ergens langs de Moezel. Voor vandaag staat er een rit naar Traben Trarbach, Kröv en Bernkastel op het programma. Stuk voor stuk leuke dorpjes om wat rond te kuieren en een kop koffie te drinken op een terrasje. Uiteraard met een "puntje" erbij. Tijdens de rit zijn we een paar keer gestopt om campings te bekijken. Er is wel ruimte, maar om nou te zeggen....... Bij terugkomst op de camping bleek deze inderdaad bomvol. Veel typisch Duitse weekend kampeerders; grote, oude Tabbert caravans voortgetrokken door grote, oude Mercedesen, lange tafels met dito banken, partytenten, grote barbeques en zo mogelijk nog grotere blikken bier. Gezellig, dat kan wat worden vanavond..... Het viel eigenlijk best mee, want het regende pijpenstelen en het was ronduit koud.