Pinguïn

Nieuw-Zeeland, New Haven

Vanochtend mocht ik uitslapen. We vertrokken pas om 09.30 uur van de camping. Vandaag staat Bluff op het programma. Het zuidelijkste puntje van NZ. Je zit hier op 4.810 km van de zuidpool. Er staat ook een leuk vuurtorentje, maar leuker was dat we tussen het kelp, een meter of 15 uit de rotskust een zeehond ontdekten. Het beest lag lekker te luieren. Dan kwam er een flipper boven water, dan z’n snuit. Hij of zij was lekker aan het pierewaaien. Bij Curio Bay het Petrified Forrest bekeken. Dat zijn 160 miljoen jaar oude bomen die nu volledig versteend half in zee liggen. Je kunt de houtstructuur nog altijd goed herkennen. Sta je die bomen te bekijken, staat er plotseling een geel oog pinguïn achter je! De videocamera en het fototoestel snorden er lustig op los. Blijft een koddig gezicht hoe zo’n beestje lekker onbeholpen over de rotsen hupst. Tijdens onze boottocht hadden we er ook al een gezien, maar door de grote afstand niet kunnen vastleggen. Nu lukte dat prima. Bij Porpoise Bay hebben we tijdens de lunch nog erg ons best gedaan om dolfijnen te zien, maar dat konden we vandaag schudden. Ze waren er gewoonweg niet. Door naar de Purakaunui Falls. Het water komt over een breedte van zo’n meter of tien over de rotsen naar beneden. Een prachtig gezicht, zeker omdat de omgeving een tropisch regenwoud is. We staan nu in Catlins Coast Newhaven Holiday Park Surat Bay. Vanaf de camping nog een strandwandeling gemaakt en toen ging langzaam maar zeker het lichtje uit. Het was weer een prachtige dag, snurk………..

wat een leuk reis. Ik ben wel jaloes ! Volop genieten. en tot een volgende keer. Hier alles goed. Groetjes. anne