Vertaalbureau beginnen?

Frankrijk, Camping les 12 cols

We gaan het nog eens proberen om een grotere stad te bezoeken, dit keer Annecy. Bram van TomTom leidt ons via een mooie binnenroute naar de stad, weet ons op tijd een parkeergarage in te loodsen en de toeristinformation is snel gevonden. Kijk zo kan het dus ook! Stukje langs het meer gewandeld en vervolgens de oude binnenstad in. Prachtige, oude gebouwen, pleintjes en zowaar grachtjes. Niet te vergelijken met Amsterdam of Utrecht, maar toch…… Op een terrasje koffie met een puntje, voor de prijs van Eur 17,–! Ze weten hier duidelijk van wanten. Beetje over de gezellige markt…..ja, ook hier, zucht…..gekuierd en de mooie, oude gebouwen bekeken. Om de prijs van de koffie maar een beetje te compenseren een broodje gehaald bij de boulanger. De stad aan de andere kant uitgereden, onderweg naar de top van de Semnoz, de Crêt de Châtillion. Van daar uit moet je een geweldig uitzicht over de stad hebben. En dat klopt…..de stad, het meer, de bergen, werkelijk fantastisch! Op de terugweg krijgen we op de Col de Chambotte wat regen, maar op de camping is alles netjes droog gebleven. Aan het eind van de middag even een borrel bij Dominique en Gèrard, de eigenaren van de camping. Als bedankje voor wat vertaalwerk. De internetsite van de camping is in het Frans, Engels en Nederlands, maar dat laatste leek werkelijk nergens naar. En wie met opmerkingen komt……juist! Overigens best leuk werk en vooral heel dankbaar. Deze camping verdient gewoonweg meer bezoekers, want hij is nog steeds heel erg rustig, al zijn we niet meer de enige gasten.