Saas Fee - Saas Almagell Furggstalden

Zwitserland, Furggstalden

Onze laatste dag, jammer, maar het is toch echt zo. Gisteravond tijdens de borrel hadden we bedacht het programma van vandaag mede te laten afhangen van het weer. Dat laatste bleek mee te vallen en we besloten met de bus naar Saas Fee te gaan en via Saas Almagell terug te lopen naar Saas Grund. Een prachtige wandeling door het bos, halverwege de berg een perfect “bunkerstation”. In Saas Almagell aangekomen besloten we de stoeltjeslift te pakken naar Furggstalden, hoog op de tegenoverliggende berg, voor de lunch. Prima Goulashsoep. Daarna snel terug naar Azalea want het weer begon duidelijk te verslechteren en we wilden voldoende tijd overhouden om boodschappen voor de terugreis van morgen te doen en nog even “de oren te strekken”. Trix en ik vonden ook nog even tijd voor een laatste Glühweintje in het dorp. Het diner bestond uit de ons al vorig jaar beloofde traditionele Zwitserse Raclette. Uitstekend bevallen, erg lekker en volgens sommigen misschien nog wel beter dan de kaasfondue van eerdere jaren.
Een mooie afsluiting in elk geval