Bijna bij de grens

Canada, Goulais River

Een mooi eind gekomen tot vlak bij Sault St. Marie, tegen de grens met de USA. Een beetje een hi-di-hi camping met alles erop en eraan. Canada heeft een lang weekend en dit is traditioneel de start van het seizoen, een hoop drukte dus. Veel “lumberjacks” met aanhangers vol vissersbootjes, hengels, koelboxen en quads. Volgens planning gaan we morgen op bezoek bij neef Kok (om begrijpelijke redenen hier: Neal) en nicht Annie. Vandaag dus een lange vermoeiende rit, maar wat een prachtig land. De “oogst” van vandaag: een fantastisch landschap dat erg aan het noordelijke deel van Noorwegen en Finland doet denken, een drietal zwarte beren (wel een stukje kleiner dan in de Rockies), een paar bevers, een stuk of vijf elanden en een vos, die zich tegoed deed aan een doodgereden eland. We blijven hopen op een Grizzly. Helaas niet alles voor de eeuwigheid kunnen vastleggen. Je kunt lang niet overal zomaar stoppen. Overigens hebben we al dagen geen telefoonbereik, iets met een provider die geen ondersteuning geeft. In Nederland ben ik trouwens al jarig, hier nog niet. Ik ga er maar extra lang van genieten; proost!

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jan. Niet vergeten maar een beetje druk geweest om je op tijd te feliciteren helaas. Leuk om jullie belevenissen te lezen, maar wel veel kilometers zeg! Ben benieuwd naar al die foto's en het zal wel weer een fantastische film worden straks. Groeten, Susan