Van Männlichen naar Kleine Scheidegg

Zwitserland, Männlichen

Vanmorgen zaten we al om 8 uur aan het ontbijt (best vroeg in de vakantie). Om 8.45 uur in de auto’s gestapt en naar station Interlaken Ost gereden. Daar de trein genomen naar Lauterbrunnen en daar overgestapt op de trein naar Wengen. Daar in de gondel gestapt die ons naar Männlichen bracht op 2230m. hoogte. Daar kwamen we om 11.30 uur aan dus was het wel tijd voor koffie met een puntje. Gelijk een broodje gekocht voor de lunch want onderweg komen we niets tegen waar we wat kunnen halen. Het was een schitterende route met prachtig uitzicht op de Eiger Nord wand, Jungfraujoch en nog een heleboel meer bergen. En dat met een strak blauwe lucht dus heel veel zon. We hebben 4 uur over de wandeling van 6,5 km. gedaan. Het was een stevige tippel met heel veel klimmen en dalen tot we uiteindelijk bij Kleine Scheidegg aankwamen op 2061 m. hoogte. Joop en Hanneke hebben het laatste stuk met de stoeltjeslift gedaan en op het allerlaatste stuk reed er een man op een sneeuwscooter die palen naast het pad zette. Ik vroeg hem of ik niet mee terug naar boven kon rijden. Ik wil al jaren eens op zo’n sneeuwscooter rijden. En ja, het mocht. Rob, Ottoline en Jan hebben de hele wandeling gelopen. De kanjers. Boven nog even wat gedronken en om 16.35 uur met de trein via Grindelwald weer terug naar Interlaken en met de auto weer terug naar het hotel waar we om 18.45 uur weer aankwamen. Het is een lange dag geweest maar wel een heel mooie met schitterend weer. De eerste zon-dag deze week.