Petje?

Canada, Bow RiversEdge Campground

We zijn vandaag vanuit Waterton Lakes naar Bow Rivers Edge Campground in Cochrane gereden, iets ten westen van Calgary. Net onderweg hebben we nog even een rondje over de Buffalo Paddoc gereden. Ook hier hebben ze Bisons, maar die zitten keurig achter prikkeldraad en hebben niet de vrijheid van hun Yellowstone collega’s. Verder een mooie rit door een sterk heuvelachtig landschap. Volgens de boekjes is dit prairie, maar dan wel erg groen en behoorlijk wat ranches met vooral heel veel koeien. De gereden route heet niet voor niets de Cowboy Trail. Langs deze weg zijn verschillende “Bar U Ranches” te vinden. Min of meer historische dorpjes of ranches, waar je het leven van pakweg 150 jaar geleden kunt bewonderen. Net voorbij zo’n ranch rijden we langs een afrastering met op elk rasterpaaltje een petje. Honderden moeten het er geweest zijn, want de afrastering was zeker 1 á 1,5 km lang. Een komisch gezicht, dat we natuurlijk even hebben vastgelegd. Aan de huizen en ranches te oordelen ook een behoorlijk rijke streek. Prachtige huizen met enorme gazonnen en van die mooie, wit geschilderde afrasteringen er omheen. Sommigen kwamen rechtsreeks uit Bonanza. Op de cruise control schakelde onze volautomatische versnellingsbak er lustig op los om tegen de heuvels op te komen zonder snelheid te verliezen. In de middag regenachtig en bewolkt; past ook wel bij onze stemming, want dit is onze laatste camping van deze vakantie. Van hier uit gaan we morgen Calgary bekijken en overmorgen naar Airdrie om ons huis in te leveren. Gelukkig schijnt nu, 20.00 uur, het zonnetje weer en is Trix koffie aan het zetten. Wat kan het leven toch mooi zijn…….

Lieve mensen. Het is hier vandaag de 19de en dus gefeliciteerd met de verjaardag van Mirjam! Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar je zin en het weer is ook niet slecht. Jullie ansicht is aangekomen, waarvoor hartelijk dank! Hier alles zo zijn gangetje. Voor jullie zit het er bijna op, helaas. Wij wensen jullie een heel voorspoedige thuisreis en geniet nog van je laatste dagen daar. Spreken elkaar snel. Groetjes, R&O