Dagje Interlaken

Zwitserland, Hotel Alpina

We hebben onszelf een rustig dagje beloofd. Vanochtend op ons gemakkie naar het station gewandeld en op de trein naar Spiez gestapt. Aldaar overgestapt op de trein naar Interlaken. Leuke stad, veel gezien en lekker rondgewandeld. Het restaurant waar we onze lunch hebben gebruikt - bratwursten in alle soorten en maten tot wel een meter lang !! - keek uit op een ruim opgezet park. Voor ons een groot open terrein dat gebruikt werd als landingsplaats voor parachutisten. Vooral de duosprongen waren voor ons de moeite waard. De meestal uit Japan afkomstige duo's jodelde alles bij elkaar. Leuk om te horen en te zien, maar het heeft mij toch ook wel het inzicht gebracht hier zelf nooit aan te beginnen. Aan het eind van de middag weer op de trein gestapt richting Kandersteg en keurig op tijd terug voor het diner. Aan de tafel achter ons zat een Engels stel dat we eerder in de week in de optocht hadden zien meelopen. Hij als Sherlock Holmes, compleet met cape, platte pet en karakteristieke pijp en zij als zijn chique ega met hooggesloten blouse, parels en een prachtige hoed. Ze blijken elk jaar speciaal voor de Belle Epoque week over te komen en genieten van het meedoen.