Market Mall

Canada, Bow RiversEdge Campground

Vandaag is eigenlijk onze laatste échte vakantiedag. Morgen moeten we om uiterlijk 11.30 uur ons onderkomen van de afgelopen vier weken inleveren bij de rechtmatige eigenaar Fraserway. Vanochtend zijn we voor Joost in Calgary naar de Market Mall op de Shaganappi Trail geweest. Daar zit de Apple store. Hij wilde graag dat wij een MacBook voor hem meenamen. De jongen bij de balie had nog nooit zo gemakkelijk een laptop verkocht. We wisten precies wat we wilde hebben en stelden geen vragen; konden we natuurlijk ook niet. Verder wat rond gekeken in de Mall. Waanzinnig groot en er is letterlijk van alles te koop, van kleding tot en met huizen en auto’s. Er is een complete Food Area, met enkele tientallen tentjes waar je van een hamburger tot sushi en teriyaki of een gewoon broodje of patat kunt kopen. Van deze gelegenheid hebben we dus maar gebruik gemaakt om te lunchen. De middag hebben we verder doorgebracht met het inpakken van onze spulletjes, het schoonmaken van ons huis en in het zonnetje zitten met een zak chips – moest toch een keer worden opgemaakt – en een glaasje wijn. Tussen alle bedrijven door heeft Trix zelfs nog even een wasje gedraaid. Vrijwel alle kleding gaat weer schoon mee naar huis; scheelt thuis ook weer een hoop werk. Op onze camping hebben we een prachtig wijds uitzicht. We kunnen de buien, die we vandaag af en toe hadden met zelfs onweer erin, van verre zien aankomen. Tussen de buien door lekker in het zonnetje en de temperatuur bleef sowieso goed. De afwas is inmiddels klaar en er staat een kop dampende koffie voor mijn neus. Afsluiten dus maar.