Beer 72

Canada, Lake Louise Campground

Vanochtend zijn we netjes om 10.00 uur opgehaald door een busje van Fraserway. Saskia, het meisje dat ons de sleutels van ons onderkomen voor de komende vier weken mocht overhandigen, sprak werkelijk perfect Nederlands. Niet zo gek, want ze doet vakantiewerk bij het verhuurbedrijf en had pas 3 weken geleden haar woonplaats Woerden ingeruild voor Calgary. Alle dames liepen trouwens met een naambadge voorzien van vlaggetjes van de landen wiens taal men sprak. Er waren heel veel vlaggetjes te zien. Prima koffie ook. Na een half uurtje papier winkelen en vele honderden dollars lichter, konden we dan eindelijk écht op pad. Eerst maar even langs de liquor store, belangrijke dingen tenslotte eerst. Daarna voor een weeshuis boodschappen gedaan bij de lokale shopping mall. Je weet tenslotte nooit wanneer je weer een winkel tegenkomt. Van Calgary ging het westwaarts, richting de Rocky Mountains. De mooie kant op dus. Achter ons ligt de onmetelijke prairie van vorig jaar. Best lekker weer, zonnetje, maar een fris windje en natuurlijk door een fantastisch landschap. Bestemming voor vandaag is Lake Louise. Bij de ingang van de camping dit keer een Ranger die ons vertelde dat beer 72 jongen had en behoorlijk gevaarlijk was. Bovendien vertoonde ze zich soms meerdere keren per dag op de camping. Oppassen dus en zeker geen eetbare dingen laten slingeren. “Nee, natuurlijk niet agent we zijn ervaren Canadagangers en we weten hoe het hier werkt”. Naar goed Nederlands gebruik zijn we natuurlijk meteen, gewapend met een zak brood en een rol koekjes op jacht gegaan. Niks gezien natuurlijk, maar wel spannend. Vroeg naar bed, want we zijn nog niet helemaal goed ingesteld op de klok hier.