Holland, we’re back

Nederland, Riesenberg

Vandaag het uur van de waarheid. Wekker op 08:00 uur en om 10:00 uur naar Fraserway. Het is een halfuurtje rijden en de camper moet voor 11:30 uur ingeleverd zijn. De laatste dingetjes nog even schoonmaken, tanks legen, ontbijtje en nog even snel douchen en scheren. Om 09:30 uur stond plotseling onze Powwow kennis Bob voor onze neus. We stonden op vijf minuten bij zijn huis vandaan op de camping en Trix had daarover een berichtje gestuurd aan Valerie. Uiteraard even bijgekletst over de rest van onze vakantie onder het genot van de laatste koffie. Heel gezellig, maar wel steeds met een schuin oog op de klok. Uiteindelijk reden we om 10:45 uur van de camping af. Voor het inleveren nog even snel aftanken en om 11:25 reden we het terrein van Fraserway op. Net op tijd dus, pfffffff, was even spannend. Uiteraard hebben we daar ijzerenheinig volgehouden dat “we enjoyed every second of it” 🙂 Letterlijk zelfs. De papierwinkel geregeld, was eventjes wat meer werk vanwege onze aanrijding. Eigen risico voor voertuigschade van CAD.560,– afgetikt. Krijgen we (hopelijk) terug zodra de verzekering van Cheung, onze wegpiraat van dag één van de vakantie, heeft betaald. Duimen dus maar……. De Fraserway bus met mede-slachtoffers van wie de vakantie ook veel te vroeg was geëindigd, stond al een tijdje keurig te wachten. Op naar de luchthaven. Daar begon “het grote wachten”, want we zouden pas om 17:20 uur de lucht ingaan. Starbucks had dus weer een goeie aan ons, net als de Burger King trouwens. Je kunt tenslotte toch niet op het Noord Amerikaanse continent geweest zijn zonder een Burger gegeten te hebben? Stipt op tijd, zo’n 10 minuten te laat dus, vertrokken we om een uurtje later in Calgary weer aan de grond te staan. Beetje jammer, zo’n tussenstop. Kost ook nog weer eens zo’n 1,5 uur en je mag het toestel niet uit. Na een verder voorspoedig verlopen vlucht landden we om 13:30 uur op de Polderbaan van onze Nationale Luchthaven. Twintig minuten taxiën en dus toch te laat aan de gate. Gelukkig hadden we “Options Plus” geboekt waardoor onze bagage met priority sticker als eerste op de band verscheen. Hoefde onze taxibuur Nico gelukkig niet zo heel erg lang op ons te wachten. Bij Joost en Ellen lekker gegeten en z’n “low profile” verjaardag gevierd. Daarna bij thuiskomst nog even bijgekletst met Mirjam. Langzaam maar zeker, het is nu zondagochtend, groeit het besef…….. morgen nog een dagje vrij en dinsdag weer aan het werk. Maar wat een geweldige vakantie, het was genieten met een grote G !!

heerlijk nagenieten nu .

Mirjam 2016-10-15 17:47:05

Hallo Jan en Trix, wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt, heel erg boeiend om te lezen en de schrijver heeft echt talent!! Tot gauw en lekker nagenieten van alles. Groetjes Ruud en Irma