Gevaarlijk

Nieuw-Zeeland, Carters Beach Top 10 Holiday Park

Een hele mooie rit van Motueka naar Westpoint vandaag. Maar eerst even gebabbeld met Joost en Jente. Ellen was er helaas niet, ze was op kraamvisite. We moesten er vroeg voor op – 07.00 uur – maar dan heb je ook wat. Jente hoorde onze stemmen en herkende die meteen, “Oma, oma, oma”, maar het webcam beeld had ze niet door. Erg leuk begin van de dag dus. Ook nog even geprobeerd te webcammen met Mirjam, maar dat mislukte. Ons internet tegoed was op, jammer. Daarna ontbijt, douchen en op pad. Als gezegd, een hele mooie rit met af en toe een bergketen, waar we doorheen moesten. Ook hele stukken vlak, met óf koeien en schapen óf tomaten die niet in kassen, maar gewoon buiten hun weg omhoog groeien langs een touwtje. Zie je bij ons niet. Onderweg gestopt bij The Buller Gorge Swingbridge. Je kon natuurlijk over de hangbrug naar de andere kant van de rivier lopen. Voor de terugweg was er ook een bijzondere optie. Met de Cometline, ofwel in een harnas gehesen via een soort tokkelbaan naar de overkant. Omdat iemand het hoofd moest koelhouden en z’n verantwoordelijkheid voor de videofilm moest nemen, viel deze eer slechts aan Trix te beurt 😉 Ze staat er gekleurd op, maar dat zien jullie thuis wel.
Daarna een camping gezocht en vanaf de camping nog een bezoekje gebracht aan Cape Foulwind. Onderweg nog bijna een Weka platgereden. Dat houdt het midden tussen een grote meerkoet en een Kiwi.
Op de Cape zit een kolonie pelsrobben en die moesten we natuurlijk even zien. Nou is de benaming “kolonie” misschien enigszins ruim bemeten, maar we hebben er uiteindelijk wel een aantal gezien. Je hebt er in de dierentuin niet zo’n erg in, maar in de natuur beschikken deze beesten over een bijna perfecte schutkleur. Je ziet ze vrijwel niet tegen de achtergrond van rotsblokken en zeker niet als ze een beetje liggen te dommelen en dus vrijwel niet bewegen. Na zorgvuldig speurwerk ontdekte Trix de een na de ander en zelfs nog een moeder met jong. Moe bruinachtig grijs en kind roetzwart en lekker badend in het late middagzonnetje. Na het eten tot slot nog even een wandelingetje over het strand gemaakt.