Zeventig miljoen

Nieuw-Zeeland, Te Anau TOP 10 Holiday Park

Zeventig miljoen hebben ze er hier van, schapen. En ik zal niet zeggen dat we vandaag alle zeventig miljoen hebben gezien, maar toch zeker een ruime meerderheid. Soms met honderden opeen gepakt in een veel te klein weilandje, soms als verspreide witte vlekken in een glooiend, groen geel landschap, want ook hier heel veel bloeiende bremstruiken. Stom, we hadden er even wat foto’s van moeten maken. Vandaag zijn we van Queenstown naar Te Anau gereden. Qua afstand viel dat best mee, zo’n 185 km, maar de wegen waren hele stukken kaarsrecht. Af en toe stoppen omdat anders de oogleden te zwaar dreigden te worden. Voor het eerst hebben we op een camping voor twee nachten geboekt. Morgen gaan we van hier uit een boottocht op een van de fjorden maken. Vanmiddag het kloppend hart van Te Anau bekeken. Voor alle zekerheid hebben ze de hoofdstraat van het stadje “Town Center” genoemd, dit waarschijnlijk om misverstanden te voorkomen. In de gezamenlijke keuken, die hier op vrijwel elke camping te vinden is, viel Trix midden in een nieuwsuitzending op TV. Hierin werd melding gemaakt dat er in Engeland inmiddels pakken sneeuw zijn gevallen. Ook in Duitsland is het goed raak. De winter is in Europa uitzonderlijk vroeg ingevallen, met ook in Nederland sneeuw en vorst. De eerste marathon op natuurijs komt eraan.

Zo te lezen genieten jullie, zowel van het land als van het zomerse weer. Hier inderdaad winter en de eerste marathon op ijs is gisteravond, 29-11, gereden in Noordlaren. Dus geniet lekker verder van jullie zomer!! Hier alles naar wens, a.s. maandag vertrekken we voor ruim 4 dagen naar Parijs, kerstsfeer proefen. Groetjes, R&O