Yes, ma’am

Verenigde Staten, Anacortes

De North Cascades zijn we inmiddels weer uit. Wat een geweldige natuur. We hebben bijna de hele dag gedaan over een weg van zo’n 140 km. Elke parkeerplaats was voor ons. Vanmiddag hebben we bij de havenmeester van Anacortes een permit gekocht om in de haven te mogen kamperen. Er zijn een stuk of 20 grasveldjes speciaal gereserveerd voor RV’s. Weer eens wat anders dan een berglandschap. De sheriff rijdt de hele avond al rondjes en kwam even een praatje maken. Uiterst beleefd en vriendelijk. Achter elke zin die hij uitsprak volgde steevast “Yes, ma’am” of “Yes, sir”. We hebben zelfs de beschikking over een prachtig sanitair gebouw, compleet met douches, was- en droogmachines én een code om binnen te komen. Vanmiddag ook alvast onze Whalewatch tour voor morgen geboekt. We gaan met een schip een tocht van zo’n vijf uur maken. Mij benieuwen….. men heeft standaard een niet-goed-geld-terug-garantie, dus dat moet wel lukken. Onderweg hier naartoe zijn we ook nog even wezen shoppen bij een outlet mall. Nee, niet zo wild als vorig jaar. Een paar spijkerbroeken en wat shirtjes. Gelukkig hebben ze bij Ralph Lauren een veiligheidslabel aan een shirt laten zitten. Kunnen we morgenmiddag/avond dus weer 70 km voor omrijden. Maar goed, eerst maar eens visjes kijken morgen. De tocht start om 12.00 uur en gaat zo’n 4,5 á 5 uur duren.

Veel plezier met het bekijken van de groot uitgevallen guppen. Aan de foto's te zien hebben jullie mooi weer dus geniet van de tijd op zee.