Verkast

Frankrijk, Camping de Peyroche

Het is al vroeg dag. De wekker staat op 07:00 uur. Ontbijtje, luifel afbreken, snel onder de douche, kopje koffie en karren maar. R&O konden om 09:00 al op pad, maar zij hadden gisteren hun tentje al afgebroken, dus hadden een lichte voorsprong. Moest ook wel, want zij willen vandaag in de richting van Geneve, een rit van een kleine 400 km. Wij hebben vandaag maar een dikke 100 km voor de boeg en vertrokken dus een halfuurtje later. Tegen enen bereikten wij onze camping in Ruoms aan de Ardeche, wat niet alleen een landstreek blijkt te zijn, maar ook een rivier. Niet zo’n handige tijd om aan te komen trouwens. De receptie is tussen 12:00 en 15:00 uur gesloten. De tuinman adviseerde ons gewoon maar een plek uit te zoeken en ons later te melden. Zo gezegd, zo gedaan. Mooie ruime plek op een verder heel erg rustige camping. Na het opbouwen van de luifel hebben we daarna vooral de camping voor ons laten werken. Dat wil zeggen, de wasmachines dan. Twee van de aanwezige drie machines waren door ons in gebruik. Nu ik dit stukje schrijf, het is inmiddels 00:30 uur, liggen alle shirts en shorts alweer netjes opgevouwen in de kast. We kunnen er weer even tegen. M’n glas is leeg, ga dus maar op één oor 😉 Goedenacht!