Geluk kun je afdwingen

Canada, Oceanside RV Park Ltd

Toen ik vanochtend om 08:00 uur wakker werd, was de camper leeg en stil. Trix was nergens te bekennen. Ze bleek al een uur op een stoeltje buiten te hebben gezeten in de hoop dat de gister aangekondigde beer zich zou laten zien. Niet dus. Bijna klapperend van de kou kwam ze mij wakker maken, maar dat hoefde dus niet meer. Heb maar een kop thee voor d’r gemaakt en ben gaan douchen. Na het ontbijt nog even naar de springende zalmen, een klein stukje verderop gaan kijken. Bij terugkomst nog even een kop koffie en dan op pad. Terwijl ik rustig met een kop koffie buiten zat en uitkeek over de rivier en Trix nog snel even een sanitaire stop hield, kwam er aan de overkant van de rivier, zomaar uit het niets, een zwarte beer tevoorschijn. Ik gaf een ram op de camper en loeide “een beer!”. Nog bijna met haar broek op haar knieën kwam Trix tevoorschijn gestruikeld. Geluk is met de dommen, zullen we maar weer zeggen, maar leuk vond ik het beslist. Wij hebben prachtige foto’s kunnen maken en de beer had z’n maaltje vis. Na dit kleine, maar o zo leuke intermezzo daadwerkelijk op pad. Onderweg nog even gestopt bij MacMillan Provincial Park om de Cathedral Cove te bekijken. Een meer dan antiek bos met een aantal 800 jaar oude bomen en die bleken tamelijk fors uit de kluiten gewassen. De meeste bomen zijn overigens “maar” zo’n 300 jaar oud. Als gevolg van een bosbrand ging toen een groot deel van het bos verloren. Om zo’n brand niet nog eens te hoeven meemaken, geldt er nu voor het hele bos een rookverbod! Welcome to Canada…… Met de ferry van Mill Bay een korte oversteek gemaakt naar Bretwood Bay op het Saanich Peninsula, zodat we morgen vanuit Sidney, hier 10 minuten rijden vandaan, naar Anacortes in de US kunnen overvaren. Deze overtocht schijnt veel mooier te zijn dan de rechtstreekse naar Vancouver. Is natuurlijk wel iets meer rijden, maar we hebben nog een paar dagen, dus waarom niet? Op het peninsula een mooie camping gevonden, Oceanside RV Resort, waar we na sluitingstijd aankwamen. De toegangscodes voor het toiletgebouw en het internet hebben we van onze Duitse buren gekregen, want die waren bij de receptie niet meer op te halen. Omdat er geen vlees mee mag de US in, hebben we vanavond voor het laatst de barbecue nog een keer opgestookt. Zowel het vlees als de kolen zijn nu op. De tijd van geen boodschappen meer doen en dingen opmaken is inmiddels aangebroken. De vakantie begint toch wel een beetje op z’n eind te lopen, maar het blijft gewoon genieten.

Whow, jullie hebben wel een fantastische afsluiting. Deze laatste week is bij al het moois van eerder, toch de slagroom op de taart denk ik.