Oberweis

Duitsland, Prümtal-Camping Oberweis (Eifel)

We staan nu op camping “Prümtal” in Oberweis, tegen de Luxemburgse grens. Op de snelweg hier naartoe hebben we een hele tijd achter een camper gereden met de veelzeggende tekst: “Wir verreisen das Erbe unserer Kinder”. Het geeft maar aan dat in deze tijd van het jaar vrijwel uitsluitend pensionado’s op vakantie zijn. De een nog krakkemikkiger dan de ander. Je komt op de camping dan ook volop een soort elektrische stepjes met zadeltje tegen. Ook zijn er wandelstokken, krukken en rollators te vinden. Echt gezellig dus en monumentenzorg draait overuren. Na een lekker diner in het restaurant van de camping ontvingen we bericht van Mirjam. Ze was goed aangekomen in Moskou en stond op het punt te verrekken naar Ulaan Bator, in Mongolië. ’s Nachts om 01.00 uur een tweede berichtje dat ze ook daar goed was aangekomen. Voor haar kan “het grote genieten” nu dus ook echt beginnen en we zullen haar blog met meer dan gewone belangstelling volgen.

Nou ook deze blog is iedere keer weer leuk om te lezen hoor. Vannacht heb ik heerlijk geslapen en heb gelukkig het idee dat de jetleg heel erg mee valt. Kortom erg fijn. Jammer dat het weer wat minder wordt bij jullie. Hopenlijk kunnen jullie nog wel optimaal blijven genieten. Een knuffel uit Mongolië Mirjam